Skadebesiktning gjord – vad händer nu?

Vad händer nu?

Vi gör en kalkyl på skadan och skickar till ditt försäkringsbolag. Normalt får vi svar från försäkringsbolaget inom ett par dagar.

Efter det beställer vi de reservdelar som behövs för reparation av din bil. Samtidigt kontrollerar vi leveranstiden för delarna.

Därefter bokar vi in din bil för reparation i vår verkstad.

Du når oss på telefon: 016-12 78 07.

Räkna med ca 5-8 arbetsdagar i reparationstid för ”normala” skador. Större skador tar längre tid. Fråga oss gärna för en uppskattning när det gäller just din skada.

När din bil är reparerad och klar att hämta skickar vi ett klarmeddelande via SMS om du inte bett oss att kontakta dig på annat vis.

Självrisk på din skada betalar du till oss i samband med att du hämtar din bil. Vi erbjuder endast kortbetalning.

Om det finns stenskott i vindrutan finns risk att den spricker vid lackering. Malms ansvarar inte för ev. sprickor vid lackeringsarbeten.

Lämna inga personliga saker i bilen eller i bagaget.

Vid avbeställning av reparation är du som beställare av arbetet betalningsansvarig för inköpta reservdelar.

Kundfordon förvaras före och efter avslutad reparation på öppen parkeringsplats. Verkstaden ansvarar inte för stöld eller andra skador på fordonet vid sådan förvaring.

Malms är ansluten till MRF (Motorbranchens Riksförbund) för din trygghet.